شبیه سازی پروژه

انواع شبیه سازی در پروژه:

1-شبیه سازی فیزیکی و متقابل:

 به شبیه سازیی می گویند که در آن اشیای فیزیکی به جای شی واقعی جایگزین می شود و این اجسام معمولا به این خاطر استفاده می شوند که کوچک تر و ازان تر از شی یا سیستم حقیقی هستند.

2- شبیه سازی در آموزش :

شبیه سازی در آموزش اکثرا در آموزش پرسنل شهری و نظامی استفاده می‌شود. معمولاً هنگامی رخ می‌دهد که استفاده از تجهیزات در دنیای واقعی از لحاظ هزینه کمرشکن یا بسیار خطرناک است.

3-شبیه سازی در پزشکی:

شبیه سازی در پزشکی به طور فزاینده‌ای در حال توسعه و کاربرد هستند تا روشهای درمانی و تشخیص و همچنین اصول پزشکی و تصمیم گیری به پرسنل بهداشتی آموزش داده شود و در حال حاضر، شبیه سازی‌ها به موارد غربال گری پایه محدود شده‌اند به نحوی که استفاده کنندگان از طریق وسایل امتیازدهی استاندارد با شبیه سازی در ارتباط هستند.

4-شبیه سازی در پرواز:

شبیه سازی در پرواز برای آموزش خلبانان روی زمین مورد استفاده قرار می‌گیرد. به خلبان اجازه داده می‌شود تا به هواپیمای شبیه سازی شده اش آسیب برساند بدون آن که خود دچار آسیب شود. شبیه سازهای پرواز اغلب برای آموزش خلبانان استفاه می‌شوند تا هواپیما را در موقعیت‌های بسیار خطرناک مثل زمین نشستن بدون داشتن موتور یا نقص کامل الکتریکی یا هیدرولیکی هدایت کنند.

5-شبیه سازی در بازی:

شبیه سازی در بازی بسیاری از بازی‌های ویدئویی شبیه ساز هستند که به طور ارزان تر آماده سازی شده اند. بعضی اوقات از این‌ها به عنوان بازیهای شبیه سازی (sim) نامبرده می‌شود.

6-شبیه سازی در مهندسی:

شبیه سازی در مهندسی یک مشخصه مهم در سیستم‌های مهندسی است. برای مثال در مهدسی برق، از خطوط تأخیری استفاده می‌شود تا تأخیر تشدید شده و شیفت فاز ناشی از خط انتقال واقعی را شبیه سازی کنند. مشابهاً، از بارهای ظاهری می‌توان برای شبیه سازی مقاومت بدون شبیه سازی تشدید استفاده کرد و از این حالت در مواقعی استفاده می‌شود که تشدید ناخواسته باشد

7-شبیه سازی در کامپیوتر:

شبیه سازی در کامپیوتر یک فرایند مفیدی برای بسیاری از سیستم‌های طبیعی در فیزیک، شیمی و زیست شناسی و نیز برای سیستم‌های انسانی در اقتصادی و علوم اجتماعی و همچنین در مهندسی برای به دست آوردن بینش نسبت به عمل این سیستم‌ها شده است. در چنین شبیه سازی‌هایی رفتار مدل هر شبیه سازی را مطابق با مجموعه پارامترهای اولیه منظور شده برای محیط تغییر خواهد داد.

8-شبیه سازی در تعلیم و تربیت:

شبیه سازی در تعلیم و تربیت گاهی مثل شبیه سازی‌های آموزشی هستند. آن‌ها روی وظایف خاص متمرکز می‌شوند. در گذشته از ویدئو برای معلمین و دانش آموزان استفاده می‌شود تا مشاهده کنند، مسائل را حل کنند و نقش بازی کنند.

9-شبیه سازی در بازرگانی:

شبیه سازی در بازرگانی که دارای یک مدل پویا است که آزمون استراتژی‌های بازرگانی را در محیط فاقد خطر مهیا می‌سازد و محیط مساعدی برای مباحث مطالعه موارد ارائه می‌دهد.

شبیه سازی پروژه

کاربردهای شبیه سازی در پروژه:

1-بسیاری از سیستم ها در عمل بسیار پیچیده هستند.

2-بسیاری از مدل های ریاضی نیازمند فرض های بسیار محدود کننده هستند.یعنی حالت خاص هستند.

3-برای سیستم هایی که وجود ندارند کاربرد فراوانی دارند.

3-می توان از شبیه سازی برای اعتبار دهی به نتایج واقعی مدل های ریاضی استفاده کرد.

مثال:شخصي ھر روز براي دويدن از خانه خارج مي شود. ھنگام ترک خانه با شانس مساوي از درب جلو يا درب عقب خانه خارج مي شود و بطور مشابه وقتي كه از دويدن باز مي گردد با شانس برابر از يكي از درھا وارد خانه مي شود.  اين دونده 5 جفت كفش ورزشي دارد كه وقتي به منزل باز مي گردد از ھر دري كه وارد شود كفش ھايش را ھمان جا قرار مي دھد. اگر از دري كه براي دويدن خارج مي شود ھيچ كفشي نبيند با پاي برھنه مي دود.

1-نسبت روزھايي را كه او پا برھنه مي دود را بيابيد

2- احتمال اينكه دو روز پشت سر ھم پا برھنه بدود چقدر است؟

در این مثال بالا شبیه سازی به شما کمک میکند که حل مسئله را بیابید.

مزایا و معایب شبیه سازی:

مزایای شبیه سازی عبارتند از:

  1. استفاده متناوب و متعدد از مدل ایجاد شده توسط شبیه سازی.
  2. امکان ایجاد انواع تحليل ھای حساسيت و توانایی در پاسخ به انواع پرسش ھای  .what if
  3. ھزﯾنه پاﯾين در دستيابی به اطلاعات.
  4. کم کردن زمان.
  5. سادگی در استفاده.
  6. عدم نياز به فرض ھای ساده کننده.
  7. گاھی اوقات شبيه سازی تنھا راه ممکن برای تحليل داده ھاست.

 

معایب شبیه سازی عبارتنداز:

  1. ممکن است برخی شبيه سازی ھا از نظر کامپيوتری بسيار پرھزﯾنه باشند.
  2. ممکن است دقت نتاﯾج نھایی رضاﯾت بخش نباشد.
  3. به ھر حال اعتبار روش ھای شبيه سازی در مقاﯾسه با روش ھای دقيق کمتر است.
  4. نيازمند اعتبارسنجی و آزماﯾش مدل می باشد.

 

تیم ابر آبی در کنار شما:

شما می توانید برای انجام شبیه سازی پروژه توسط تیم متخصص ابر آبی و کسب اطلاعاتی بیشتر به صفحه ی انجام پروژه شبیه سازی مراجعه کنید.

 

 

انواع-شبیه-سازی-کاربرد-های-شبیه-سازی-در-پروژه-دلیل-استفاده- شبیه-سازی-در- پروژه-مزایا-و-معایب-شبیه-سازی-روش-شبیه-سازی-در-پروژه-مثال-برای-شبیه-سازی-

اشتراک گذاری
پست های مرتبط
برند و افزایش فروش

بسیاری از مدیران فعال در بازارهای صنعتی معتقد هستند؛ که برندسازی پدیدهای منحصر به بازارها و کالاهای مصرفی است.

شبکه های اجتماعی

وقتی صحبت از فضای مجازی به میان می آید اغلب مردم به کامپیوتری فکر می کنند که به اینترنت متصل است در حالیکه این فقط بخش بسیار کوچکی از فضای را تشکیل می دهد.