نکات مهم در انتخاب دامنه مناسب برای سایت

چگونه ثبت دامنه کنیم؟

انتخــاب دامنــه مناســب بــرای ســایت یکــی از اساســی تریــن مراحــل در راه انــدازی کســب و کار  اینترنتی است.نام دامنــه شــما نقــش بســیار مهمــی را هنــگام جســتجو ایفــا می کند، پس دامنه ای که شما جستجو می کنید می تواند تاثیر قابل توجهی بر دیده شدن شما در نتایج جستجو داشته باشد.

نام دامنه سایت تان همان عنوان برندتان می باشد و اولین چیزی که توجه مخاطب شما را جلب می کند عنوان برندتان و نام دامنه سایت تان است.

ده نکته برای انتخاب دامنه:

قبل از اینکه بریم سراغ ده نکته برای انتخاب دامنه باید بدانید برای انتخاب هاست و دامنه برای وب سایت تان نباید احساسی عمل کنید؛ منظورم اینکه از نام دامنه ای استفاده نکنید که بعد یک مدت دلتان را بزند و بخواهید آن را عوض کنید.

  • نام دامنه ی وب سایت تان بخشی از هویت کسب و کارتان است و به این راحتی ها نمی توانید آن را عوض کنید.

ثبت دامنه

حالا برای شما می گویم ده نکته برای انتخاب دامنه چیست؟

  1. انتخاب هاست و نام دامنه باید مرتبط با کسب و کارتان باشد:

مرتبــط بــودن نــام دامنــه بــا کســب و کارتان یکی از برگ خرید های مهم در انتخاب دامنه مناسب است؛ اگر نام دامنه سایت تان مرتبط با حوزه ی کاری تان نباشد ممکن است در برند سازی تان مشکل ایجاد کند.

این کار باعث می شود مخاطبانتان آدرس سایت تان را برای همیشه بخاطر بسپارند و این قضیه به برندسازی نیز کمک می کند.

  1. از کلمه کلیدی در نام دامنه استفاده کنید:

اســتفاده از کلمــه کلیــدی در نــام دامنــه یــک ســیگنال مثبــت در ســئو اســت. در واقــع بــا اســتفاده از کلمــه کلیــدی اصلی تــان در نــام دامنــه گــوگل راحت تــر می تواند حوزه ی کاری تان را تشخیص دهد.

ایــن مــورد هــم مشــابه بــه مــورد قبلــی اســت. اگــر ســعی کنیــد یــک نــام مرتبــط بــا حــوزه کاری تــان انتخــاب کنیــد، احتمــال اینکــه از کلمــه کلیــدی اصلــی هــم اســتفاده کنیــد بــالا مــی رود.

  1. انتخاب آسان بودن نام دامنه:

نــام دامنــه ســاده تایــپ شــود. از کلماتــی مثــل و ، ق کــه ســخت تایــپ می شــود، پرهیــز کنیــد. تــا جــای کــه می توانیــد از کلمــات ســاده و روان اســتفاده کنیــد. طــوری کــه مخاطــب یک بار آن را دید، نــام دامنــه ســایت تــان درون ذهنــش بمانــد.

 

  1. برای انتخاب دامنه از نام منحصر به فرد استفاده کنید:

نام دامنه وب سایت تان نباید تکراری باشد! برای اینکه در ذهن مخاطبان حک شود باید جدید و منحصر به فرد باشد؛ اصلا پیشنهاد نمی کنم از اسم برند های دیگر با پسوند دیگر استفاده کنید این بدترین کار ممکن است.

  1. از خط تیر در نام دامنه خودداری کنید:

خــط تیــره در دامنــه باعــث می شــود کــه نــام دامنــه ســایت تــان بــه دو بخــش تبدیــل شــود. و ایــن کار باعــث می شــود کــه افــراد زیــادی نــام دامنه تــان را اشــتباه تایــپ کننــد. و همین طــور بــه خاطــر ســپردن آن در ذهــن مخاطــب هــم ســخت می شــود.

  1. نام دامنه کوتاه باشد اما مخفف نه!:

آدرس url هایی کوتاه هستند به راحتی تایپ می شوند و همچنین بخاطر سپردن آن ها هم کار آسان تری خواهد بود. سعی کنید از نام های کوتاه در نام دامنه ی خود استفاده کنید، حداکثر 9 کاراکتر مناسب است.

 

  1. از نام های فارسی در انتخاب دامنه خودداری کنید:

نام فارسی در دامنه خیلی زشت به نظرمی رسه   این طور نیست؟

یک سری سایت ها هستند از نام فارسی در انتخاب دامنه استفاده می کنند و اینجور سایت ها سعی دارند یک امتیاز مثبت با یک کلمه کلیدی بگیرند و به امید اینکه هر جور شده اون کلمه کلیدی را سئو کنند و رتبه خوبی در گوگل بگیرند.

اکثر این سایت ها سئو کلاه سیاه استفاده میکنند و قابل اطمینان نیستند.

 

  1. به فکر دامنه .com باشید:

اگر شما به فکر ایجاد یک نام و برند تجاری قوی در دراز مدت هستید، هیچ دامنه ای با ارزش تر از .com برای شما وجود نخواهد داشت. برای اکثر کاربران بهترین گزینه کلیک محسوب می شود، توصیه اکید من این است که حتما یک دامنه .com  برای سایت تان ثبت کنید و با هیچ ابزار خارجی مشکل ندارد چون جهانی است.

  1. (بعد از انتخاب هست و نامه دامنه) برند خود را بسازید:

بــه فکــر برندســازی باشــید. اســتفاده از یــک نــام تجــاری مناســب یــک راه خــوب بــرای ســاخت یــک ارزش و برنــد معتبــر اســت. بــه یــاد داشــته باشــید! بــرای انتخــاب یــک نــام تجــاری بایــد از انعطــاف بالایــی برخــوردار باشــید، در ایــن صــورت در دراز مــدت تــاش شــما بــرای شناســاندن خــود و کســب و کارتان جــواب خواهــد داد.

 

  1. از انتخاب دامنه های فروشی خودداری کنید:

اگر از روی کنجکاوی به این دامنه های فروشی رجوع کنید، اکثراً می بینید که دامنه سایت را که شما مدنظر داشتید، به قیمت های پایین و بالا می فروشند. قطعا ممکن است شما وسوسه شوید و حتی حاضر به پرداخت هزینه های گاهاً بالا نیز باشید اما شدیداً توصیه می کنیم که این کار را نکنید.

هر دامنه سایت یک ارزشی در نزد گوگل دارد و فروش یک دامنه به این معنی نیست که سوابق آن دامنه در پیش گوگل پاک می شود. این دامنه ها گاهاً ممکن است بخاطر برخی تخلفات در سئوی سایت از طرف گوگل مسدود شده باشند و شما که از هیچ چیز خبر ندارید، این دامنه ها را می خرید و در موضوعات مختلف از جمله ایندکس شدن سایت تان دچار مشکل خواهید شد.

تیم ابرآبی در کنار شما:

شما می توانید برای مشاوره ثبت و خرید دامنه توسط تیم متخصص ابر آبی و کسب اطلاعاتی بیشتر به صفحه ی مشاوره ثبت و خرید دامنه مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

انتخاب-هاست-و-دامنه-چگونه-ثبت-دامنه-کنیم-ده-نکته-برای-انتخاب-دامنه-انتخاب- دامنه-مناسب-انتخاب-نام-دامنه-شرایط-ثبت-دامنه-راهنمایی-انتخاب-نام-دامنه-نام-دامنه-در-طراحی- سایت

اشتراک گذاری
پست های مرتبط
پروژه تحقیقی

در پروژه تحقیقی و یا پروژه تحقیقی یک دانشجو، فرقی ندارد؛ یک چهار چوبی وجود دارد که باید توسط نویسنده که هر شخصی می تواند باشد رعایت شود....

آموزش داده کاوی

دربعضی  مسائل، وجود حجم زیاد داده ها، منجر به ایجاد مشکالات جدی در  شناسایی و کشف روابط و الگوهای پنهان در این داده ها شده است.. .