شبکه های اجتماعی

 

نقش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی:

وقتی صحبت از فضای مجازی به میان می آید اغلب مردم به کامپیوتری فکر می کنند که به اینترنت متصل است در حالیکه این فقط بخش بسیار کوچکی از فضای را تشکیل می دهد.

فضای مجازی و یا شبکه های اجتماعی فقط مجموعه ای از سخت افزار نیست بلکه مجموعه ای از تعاریف نمادین است که شبکه ای از عقاید و باور ها را در قالب داد و ستد بیت(bit) رد و بدل می کنند.

شبکه های اجتماعی در فضای مجازی در واقع نامی است که تعداد زیادی از کاربرد های امروز فناوری های جدید ارتباطی را در می گیرد.

 

کاربرد شبکه های اجتماعی:

ظهور برنامه های کاربردی تحت وب که معمولا با واژه ی شبکه توصیف می شوند؛ در درجه اول به عنوان مسئول بسیاری از رفتار های مصرف کننده شناخته می شوند که در ارتباط با برنامه های کاربردی تحت وب هستند.

این رفتار ها شامل توانمند سازی مصرف کننده، توسعه تبلیغات شفاهی و افزایش عدم اعتماد به فعالیت های بازاریابی انبوه سنتی است؛ وب نه تنها به عنوان یک رسانه انبوه عمل می کند بلکه فعالیت هایی به مراتب بیشتر و گسترده تر از آن نیز در بر میگیرد.

 

تعریف شبکه های اجتماعی:

با توجه به انواع واژه های مورد استفاده برای توصیف شبکه های اجتماعی، تعجب انگیز نیست که یک تعریف رسمی و پذیرفته شده برای این واژه وجود نداشته باشد.

شبکه های اجتماعی عبارتند از شکل هایی از ارتباطات اجتماعی که از طریق آن، کاربران به خلق ارتباطات آنلاین جهت به اشتراک گذاری اطلاعات،ایده ها، پیام های شخصی و دیگر محتواها می پردازند.

شبکه های اجتماعی

کارکرد شبکه های اجتماعی:

شبکه های اجتماعی امکانی را فراهم می کنند که افراد به صورت آنلاین به تبادل نظر،محتوا، فکر و ارتباطات می پردازند و در شبکه های اجتماعی هرکسی می تواند اثر خلق کند، نظر بدهد و به محتوای آن بیفزاید.

شبکه های اجتماعی گونه ای از رسانه ها هستند که بعد از رسانه های جمعی ظهور یافته و امکان تعامل میان تولید کننده ی پیام و دریافت کننده ی آن را فراهم می آورند، بدین معنا که در این رسانه ها مخاطب و یا گیرنده ی پیام منفعل نبوده و به تعامل پویا و فعالانه با پیام،فرستنده، فرایند ارسال و دریافت و بستر ارائه پیام می پردازد.

 

قدرت شبکه های اجتماعی:

شبکه های اجتماعی پیشینه ای به قدمت حیات بشر داشته و پیوندی آشکار با همزیستی اجتماعی انسان ها در کنار یکدیگر دارند. آنچه قابلیت شبکه های اجتماعی عصر کنونی را از گذشته متمایز می سازد، بستر شکل گیری شبکه های اجتماعی و مکانیزم های ارتباطات درونی آن هاست.

این قابلیت ها، توانایی تغییر در معادلات سنتی قدرت را نصیب این شبکه ها نموده است. قابلیت مهم این شبکه ها، امکان ورود کنش گران جدید و وجود فضای تعامل گسترده با دیگران، تولید آزادانه ی محتوا،اشتراک گذاری دانش و اطلاعات، و استقلال آن ها از مراکز قدرت رسمی است.

در شبکه های اجتماعی فضای مجازی ، قدرت کنترل رسمی جریان اطلاعات، به نفع بازیگران جدید، محدود شده و شبکه روابط بین کنش گران، سرمایه اجتماعی عظیمی را خلق کرده است.

 از یک سو، با گستردگی واسطه های انتشار اطلاعات، تمرکز قدرت در کنترل اطلاعات از میان رفته است و از سوی دیگر، کانون های قدرتی که در شبکه های اجتماعی، پیرامون ارزش ها،ایده ها و علایق مشترک شکل گرفته اند، در عرصه های اجتماعی،فرهنگی،سیاسی و اقتصادی در نقش بازیگران قدرتمند، اظهار وجود کرده اند.

تیم ابر آبی در کنار شما:

شما می توانید برای شبکه های اجتماعی تان توسط تیم متخصص ابر آبی و کسب اطلاعاتی بیشتر به صفحه ی  مدیریت شبکه های اجتماعی  مراجعه کنید.

 

 

 

 

 مدیریت-شبکه-های-اجتماعی-چیست؟- استراتژی-های-مدیریت-و-شبکه-های-اجتماعی-کاربرد-شبکه-های-اجتماعی- قدرت-شبکه-ها-در-فضای-مجازی-تعریف-شبکه-های-مجازی-کارکرد-شبکه-اجتماعی- نقش-فضای-مجازی-و-شبکه-های-اجتماعی

اشتراک گذاری
پست های مرتبط
برند و افزایش فروش

بسیاری از مدیران فعال در بازارهای صنعتی معتقد هستند؛ که برندسازی پدیدهای منحصر به بازارها و کالاهای مصرفی است.

شبکه های اجتماعی

وقتی صحبت از فضای مجازی به میان می آید اغلب مردم به کامپیوتری فکر می کنند که به اینترنت متصل است در حالیکه این فقط بخش بسیار کوچکی از فضای را تشکیل می دهد.